Followers

Thursday, June 2, 2011

GASTRIK again......

ASSALAMUALAIKUM W.B.T

syukur ke hadrat ILAHI sebab memberikan kesakitan kepada HAMBA yang lemah ni.... sorie terEMOSI sikit hari ni... YEAH!! hari ni awal-awal PAGI lagi aku da SAKIT..... tapi aku tau SAKIT tu akan menGURANGKAN dosa kita....

lepas SUBUH perut aku dah mula SAKIT... aku ingat kejap je.... rupanya tak lama LEPAS 2 dia SAKIT lagi... sampai KELAS hari ni tak PERGI pon... nasib BAIK la ada KAWAN yang memahami... THANKS GUYS!! I  LOVE u all...

baru aku TERINGAT yang aku memang pengidap GASTRIK tapi tak sampai tahap TERUK lagi... setakat MAKAN UBAT plus +++ INJECTION 2 dah benda biasa start FORM 1 lagi... cuma start FORM 5 je makin menjadi-jadi CIKIT..... 

semalam aku makan NASI LEMAK +++ sambal pedas.... dahtu minum air ASAM BOI.... mau tak SAKIT... 2 la PADAN muka aku!! sapa SURUH tak dengar kata lagi... DEGIL!! lepas MAKAN UBAT dah ok ckit... cuma rasa MUAL-mual sebab tak dapat nak SENDAWA langsung...

seingat aku last aku jadi masa BULAN PUASA tahun lepas... gila dah lama tak kena....nampak GAYANYA memang kena PANTANG nasi dulu la 2 3 HARI ni.... sebab DOKTOR cakap lebih baik makan benda yang CEPAT HADAM macam BUBUR nasi... korang nak tau tak macam mana BOLEH kena GASTRIK???

GASTRIK juga di kenali sebagai gastritis... ia terjadi di sebabkan oleh KERADANGAN pada dinding PERUT.. sel PERUT kita menghasilkan ASID HIDROKLORIK.... asid ni digunakan sebagai pencerna MAKANAN dalam perut... so BILA perut KOSONG, maka ASID ni akan menghakis dinding PERUT... tapi bukan sebab tu saja... banyak lagi SEBAB lain.. tapi kalau aku aku tau la kenapa aku kena GASTRIK...

aku memang selalu guna UBAT seperti IBUPROFEN dengan ASPIRIN... both ubat ni merupakan PAINKILLER.... dulu aku selalu hadapi MASALAH KESIHATAN sebab tu aku terpaksa ambik ubat-ubat ni semua.  

STRESS pon jadi punca... YUP!! aku memang stress 2 3 hari ni tapi ALHAMDULLILLAH dah semakin menbaik... dahtu aku suka MAKAN PEDAS++ air MASAM.... macam semalam la... tersalah MAKAN membawa padah!! hehe...

p/s DOAKAN semoga AKU cepat sembuh... cakap GOOD LUCK untuk aku... esok aku ada test ETHICS!!


No comments:

\
Daisypath Anniversary tickers